ALTE SPORTURIULTIMELE ȘTIRI

Trei zile de poveste pe cele mai frumoase drumuri din Sibiu la Transylvania Classic

Cele 77 de echipaje înscrise la Transylvania Classic, un raliu de regularitate dedicat maşinilor clasice şi electrice, s-au întrecut timp de 3 zile un traseu spectaculos şi plin de provocări. După 411 kilometri, echipajul Mircea Meşter / Cornel Şocariciu a reuşit să câştige în premieră competiţia de la Sibiu.

77 de echipaje din Bulgaria, Germania, Grecia, Statele Unite, Ţările de Jos şi România au avut un raliu ca o vacanţă pe cele mai frumoase drumuri din judeţul Sibiu la ediţia a noua a competiţiei de regularitate dedicată maşinilor clasice, young-timer şi electrice.

După trei zile, 411 kilometri şi 13 probe speciale de regularitate, echipajul Mircea Meşter şi Cornel Şocariciu a reuşit să câştige ediţia din 2023 a raliului de regularitate Transylvania Classic, fiind pentru prima oară în istoria competiţiei când un echipaj cu o maşină electrică reuşeşte să câştige în clasamentul general. Mircea Meşter a primit şi trofeul special George Botezatu, trofeu în memoria jurnalistului auto care a câştigat prima ediţie de regularitate dedicată maşinilor electrice, scrie Agerpres.

Mircea Meşter şi Cornel Şocariciu au luat startul cu un model Hyundai Ioniq 5 şi au adunat în total doar 92,3 puncte de penalizare. Lupta pentru celelalte două locuri pe podium a fost extrem de strânsă, diferenţa fiind în final de doar 0,2 puncte. Cu 137 de puncte de penalizare, Cătălin Niculescu şi Carmen Niculescu (Citroen XM, 1995) s-au clasat pe locul secund, iar pe locul 3 a terminat echipajul bulgar format din Georgi Andonov şi Yordanka Andonova (Volvo 121, 1961), care a câştigat ediţia din 2022.

La general, în categoria CLASICE, unde au fost înscrise 34 de echipaje şi unde maşinile au fost împărţite pe categoriile B,C,D,E,F,G şi H în funcţie de anul de fabricaţie al maşinii între 1900 şi 1990, echipajul bulgar format din Georgi Andonov şi Yordanka Andonova a fost pe prima poziţiei, iar podiumul a fost completat de Alin Ionescu şi Elena Măcinic (Mercedes-Benz 320 CE, 1993) şi Daniel Cosmin Pavel şi Cristian Popa (Porsche 911 Turbo, 1978). Echipajele de pe podium au primit şi premii speciale din partea partenerului Snap-On.

La categoria YOUNGTIMER s-a impus în premieră echipajul Cătălin Niculescu / Carmen Niculescu (Citroen XM, 1995), care a terminat pe locul doi la general. Podiumul a fost completat de echipajele Emilian Narcis Ciocănel / Luiza Fulgeanu şi Ştefan Bârlea / Alexandru Crăciun.

Cupa Dacia a fost câştigată de Dan Siminie şi Alexandru Vladu (Dacia 1300, 1980), echipajul sibian fiind urmat în clasament de Mihai Vulpe şi Răzvan Catană (Dacia Nova GT, 1998) şi Oana Batin şi Sati Batin (Dacia Logan, 2012).

În categoria Ladies Trophy, unde punctează echipajele complet feminine, Cristiana Oprea şi Alexia Parteni (Porsche Taycan) au fost pe prima poziţie, podiumul fiind completat de Monica Crăciun şi Iulia Marin (BMW Z3, 1997) şi Oana Batin şi Sati Batin (Dacia Logan, 2012).

Emil Mitranovici (Renault Torpedo – 1920) la categoria C, Georgi Andonov / Yordanka Andonova (Volvo 121, 1961) la categoria F, Daniel Cosmin Pavel / Cristian Popa (Porsche 911 Turbo, 1978) la categoria G şi Alin Ionescu / Elena Măcinic (Mercedes-Benz 320CE – 1993) la categoria H au fost echipajele care s-au impus la categoria specifică anului de fabricaţie al maşinii cu care au luat startul. Nicoleta Gheorghiu şi Andrei Gheorghiu au primit Trofeul Transfăgărăşan, fiind echipajul cu cele mai puţine puncte de penalizare pe această probă specială.

Premiul special pentru maşina cu cea mai mică cilindree din concurs (595 cmc) s-a acordat echipajului Peter Tamas-Lupui / Anett-Cecilia Nagy care a luat startul cu un Trabant 601 (1990), cel mai tânăr pilot a fost Ioana Lavinia Bogoş (21 ani), iar cel mai vârstinic a fost Bryce Graham (55 ani).

La ediţia din acest an, împreună cu Asociaţia Tesla Happy Owners România (THOR), în competiţia dedicată maşinilor electrice a fost introdus şi un criteriu legat de eficienţa acestora. Astfel, în clasamentul combinat, dintre regularitate şi eficienţă, pe prima poziţie la general a terminat tot echipajul Mircea Meşter şi Cornel Şocariciu (Hyundai Ioniq 5, 2021), podiumul fiind completat de echipajele Daniel Enache / Florentina Petcu (Peugeot e208, 2021) şi Răzvan Măgureanu / Răzvan Urdorea (Kia Niro EV, 2022).

Echipajele Ioan Mugur Vusmuc / Ana Maria Vusmuc (VW e-up, 2022), Daniel Enache / Florentina Petcu Petcu (Peugeot e208, 2021) şi Mircea Meşter / Cornel Şocariciu (Hyundai Ioniq 5, 2021) s-au impus la clasele MINI (capacitatea bateriei până în 40 kWh), MAIN (capacitatea bateriei între 41 – 65 kWh) şi MAX (capacitatea bateriei peste 65 kWh).

Ediţia din 2024 a competiţiei de regularitate Transylvania Classic se va desfăşura în perioada 8 – 10 august.

Transylvania Classic 2023 s-a desfăşurat în perioada 10 – 12 august şi este o acţiune cofinanţată de Primăria Municipiului Sibiu şi de Consiliul Judeţean Sibiu. Transylvania Classic 2023 este o competiţie dedicată maşinilor clasice şi electrice susţinută de Orange.

Alte știri sport din Sibiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button